Garantie, service & onderhoud - Huka
  • nl

Garantie, service & onderhoud

Huka maakt je wereld makkelijker

Wat is de garantie op een Huka fiets of ander vervoersmiddel?

Huka hanteert standaard 5 jaar garantie op het frame en de voorvork van jouw fiets. Zodra je je registreerd kan je jouw garantie kostenloos verlengen naar 10 jaar op het frame en de voorvork. Op de Classic en Pendel heb je 2 jaar garantie op de accu’s en andere onderdelen. Deze garantie geldt ook op de Huka fietsen. De garantie is niet van toepassing op schade of gebreken aan de Huka fiets of ander vervoersmiddelen die zijn ontstaan door verkeerd of onoordeelkundig gebruik. De beoordeling hiervan ligt bij Huka BV of een door Huka BV aan te wijzen vertegenwoordiger. Tevens geldt de garantie niet voor delen die onderhevig zijn aan slijtage, zoals de ketting, remmen en banden.

Verricht Huka het periodieke onderhoud?

Jouw fietsspecialist of WMO winkel verzorgt het periodieke onderhoud, tenzij de desbetreffende partij het onderhoud door Huka laat verzorgen. Mocht je vragen hebben aangaande het onderhoud van jouw fiets, stel deze dan altijd bij jouw fietsspecialist of WMO winkel. Zij monitoren jouw fiets.

Op het moment de fiets via jouw fietsspecialist of WMO winkel bij ons voor onderhoud wordt aangemeld, worden wij niet op de hoogte gesteld van wie deze fiets is. Zodoende kunnen wij helaas geen vragen aan jou beantwoorden als eindgebruiker over lopende onderhoudsverzoeken die aangemeld worden bij ons. Jouw fietsspecialist of WMO winkel is op de hoogte van de status.

Is het mogelijk om mijn huidige Huka fiets aan te laten passen?

Ja, dit is mogelijk. Afhankelijk van jouw wensen gaan we in samenspraak met jouw fietsspecialist of WMO winkel bekijken op welke wijze we jouw Huka fiets of ander vervoersmiddel weer geschikt voor je kunnen maken. Wil je meer informatie hierover? Neem dan contact op met jouw fietsspecialist of WMO winkel. Uiteraard mag je ook ons bellen voor een vrijblijvend advies.

Hoe onderhoud ik mijn accu het beste?

  • Gebruik altijd een originele acculader voor de driewieler, tandem, duofiets of ander vervoersmiddel zoals de rolstoelscooter.
  • Zorg ervoor dat de accu altijd voldoende is opgeladen als je weg gaat. Is er een langere tijd geen gebruik gemaakt van de fiets of ander vervoersmiddel? Laat dan de batterijen volledig op.
  • Een lage omgevingstemperatuur heeft een nadelig effect op het laden van accu’s. Bij temperaturen beneden de 10 graden kunt je het beste de accu mee naar binnen nemen en bij kamertemperatuur laden.
  • Hoe constanter je rijdt, hoe langer de accu meegaat. Vaak optrekken, stoppen of rijden op zandpaden of een heuvelachtige omgeving vraagt meer kracht van de accu.

Wie raadpleeg ik bij een defect aan mijn Huka fiets of ander vervoersmiddel?

Heb je een defect aan jouw Huka fiets of ander vervoersmiddel of heb je een vraag aangaande het onderhoud? Neem contact op met jouw fietsspecialist of WMO winkel. Zij kunnen jouw adviseren en kunnen, indien van belang, jouw Huka fiets of ander vervoersmiddel repareren.

Waar laat ik het onderhoud verrichten van mijn Huka fiets of ander vervoersmiddel?

Het onderhoud aan jouw Huka fiets of ander vervoersmiddel verzorgt jouw fietsspecialist of WMO winkel waar je de fiets hebt aangeschaft. Ben je verhuisd en zoek je een dichtstbijzijnde Huka dealer in de buurt? Ga dan naar onze verkooppunten.

Terug naar overzicht ‘Meest gestelde vragen’

Something is wrong.
Instagram token error.

Meer van Huka? Meld je aan!