Verhelpen van storingen, error codes 11 t/m 20

Hieronder tref je een overzicht van alle mogelijke error codes van het elektrische ondersteuningssysteem van Heinzmann van de codes 11 t/m 20. Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met onze service afdeling op het telefoonnummer 0541-572 470 of stuur een e-mail naar service@huka.nl.

Error code 11: te hoge motortemperatuur

Deze errorcode geeft aan dat de motor overhit is, er sprake is van een losse verbinding, kabelbreuk of een defecte motorsensor. Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • De motor is te lang zwaar belast door lang bergopwaarts te fietsen. Laat de motor 10 minuten afkoelen.
  • Is de motorsignaalstekker goed aangesloten?
  • Is de motorsignaal kabel beschadigd?
  • De motor kan defect zijn. Een goed werkende motor aan- sluiten om dit te controleren
  • Is de connector van de motorsignaalkabel goed aangesloten op de printplaat in de controllerbox?
  • De printplaat kan beschadigd zijn. Een mogelijke oplossing is om de printplaat vervangen.

Error code 12: te hoge omvormertemperatuur

Deze errorcode geeft aan dat de omvormer oververhit is geraakt. Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • Het systeem is te lang zwaar belast door lang bergopwaarts te fietsen. Laat het systeem 10 minuten afkoelen en probeer het opnieuw op te starten.
  • De fiets heeft te lang in de brandende zon gestaan, waardoor de electronica een te hoge temperatuur heeft bereikt.
  • De printplaat kan beschadigd zijn. Een mogelijke oplossing is om de printplaat vervangen.

Error code 13: parameter storing

Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • Start het systeem opnieuw op door de accu opnieuw te monteren en het systeem weer aan te zetten. Blijft de storing bestaan dan zal de software opnieuw geïnstalleerd en geprogrammeerd dienen te worden met de Heinzmann service software.
  • De printplaat kan beschadigd zijn. Een mogelijle oplossing is om de printplaat vervangen.

Error code 14: te lage motortemperatuur

Deze errorcode geeft aan dat de motor te koud is,  er sprake is van een defecte motorsensor en/ of een losse verbinding. Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • Gebruik het systeem alleen in de toegestane omgevingstemperaturen. Stal de fiets in een ruimte op kamertemperatuur en probeer het na 30 minuten opnieuw.
  • Is de motorsignaalstekker goed aangesloten?
  • Is de motor signaal kabel beschadigd?
  • De motor kan defect zijn. Een goed werkende motor aansluiten om dit te controleren.
  • Is de connector van de motorsignaal kabel goed aangesloten op de printplaat in de controllerbox?
  • De printplaat kan beschadigd zijn. Een mogelijke oplossing is om de printplaat vervangen.

Error code 15: hardware storing

Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • Start het systeem opnieuw op door accu opnieuw te monteren en het systeem weer aan te zetten. Blijft de storing bestaan, dan dient de software opnieuw geïnstalleerd en geprogrammeerd te worden met de Heinzmann service software.
  • De printplaat kan beschadigd zijn. Een mogelijke oplossing is om de printplaat vervangen.

Error code 16: parameter storing

Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • Start het systeem opnieuw op door accu opnieuw te monteren en het systeem weer aan te zetten. Blijft de storing bestaan dan dient de software opnieuw geïnstalleerd en geprogrammeerd te worden met de Heinzmann service software.
  • De printplaat kan beschadigd zijn. Een mogelijke oplossing is om de printplaat vervangen.

Error code 17: accu temperatuur storing

Deze errorcode geeft aan dat de accu temperatuur te hoog of te laag is en/ of er is sprake van een defecte accu. Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • De accu temperatuur is buiten het temperatuur limiet. Dit kan voorkomen wanneer je lang bergopwaarts fietst. Laat het systeem 10 minuten afkoelen en probeer opnieuw.
  • Gebruik het systeem alleen in de toegestane omgevingstemperaturen.
  • Wissel de accu voor een goed functionerende accu en probeer opnieuw.

Error code 18: parameter storing

Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • Start het systeem opnieuw op door accu opnieuw te monteren en het systeem weer aan te zetten. Blijft de storing bestaan, dan dient de software opnieuw geïnstalleerd en geprogrammeerd te worden met de Heinzmann service software.
  • De volgende configuratie is ongeldig:
    – Trapassensor is gedeactiveerd
    – Gashendel is geactiveerd
    – Aanrijhulp is geactiveerd

Error code 19: BMS fout

Deze errorcode duidt erop dat er problemen zijn met de accu. Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • Doe een software update op de accu en de regeling met de Heinzmann service software.
  • Wissel de accu voor een goed functionerende accu en probeer opnieuw.

Error code 20: software storing

Deze errorcode duidt erop dat de accu niet dezelfde software versie heeft als de regeling. Doe een software update op de accu en de regeling met de Heinzmann service software.

Terug naar error code overzicht

Terug naar dealer pagina overzicht

WhatsApp